Project uitgelicht!<< Terug naar overzicht

Project: Op de ladder naar succes

> Start project: 17/09/2014
> Datum volgende werving en selectiedag: 17/09/2014

Op de Ladder naar Succes

Op de ladder naar succes is het werkgelegenheidsproject van Stichting Nelis gericht op de glazenwasserij en speciaal voor werkloze jongeren.

In samenwerking met een gemeente in Nederland organiseren we voorafgaand aan het leerwerktraject een intakedag waar Stichting Nelis aspirant deelnemers uitvoerig onderzoekt op de aanwezigheid van glazenwassers-dna. Werkloze jongeren maken hier kennis met de verschillende onderdelen van het vak tijdens een praktijkcarrousel: werken in een hoogwerker, ladderen, omgaan met de rolsteiger, handmatig zemen en telescopisch zemen. Ook zijn toekomstige werkgevers en docenten van SVS-opleidingen aanwezig, het opleidingsinstituut dat de beroepsopleiding Glazenwasser verzorgt voor alle deelnemers aan dit leerwerktraject. Zij kunnen je alles uitleggen over het vak glazenwasser. Tevens zoeken zij hier naar een goede match met een toekomstige werkgever, om je na afloop van het traject een passende stageplek en goede arbeidsovereenkomst te kunnen aanbieden. Ja, dat lees je goed. Op de ladder naar succes biedt je een beroepsopleiding, een stageplek en aansluitend ook nog een arbeidsovereenkomst aan! Waarom zit je nog op die bank?

Jouw profiel:

• 17 tot 27 jaar oud?
  • Lichamelijk fit?
  • Geen hoogtevrees en weerbestendig?
  • Werkloos, in bezit van uitkering, of een NUG-er (niet-uitkeringsgerechtigde)?
Op de ladder naar succes biedt:
  • Een basisinstructie als leerling glazenwasser;
  • Praktijkervaring als glazenwasser d.m.v. een stage onder deskundige begeleiding van een glazenwassersbedrijf tijdens de Laddertjesweken;
  • VCA (veiligheidscertificaat) en IPAF (hoogwerker certificaat);
  • Is er match bij de werkgever, dan heb je een baan als leerling glazenwasser.
  • Coaching vanuit Stichting PlusWerkt en Stichting Nelis.
Lijkt dit je iets? Klik op lees verder en neem dan contact op!

Neem snel contact met ons op