Project: Op de ladder naar succes

Start project: 17-09-2014
Datum volgende werving en selectiedag: 17-09-2014

Op de Ladder naar Succes

Op de ladder naar succes is het werkgelegenheidsproject van Stichting Nelis gericht op de glazenwasserij en speciaal voor werkloze jongeren.

In samenwerking met een gemeente in Nederland organiseren we voorafgaand aan het leerwerktraject een intakedag waar Stichting Nelis aspirant deelnemers uitvoerig onderzoekt op de aanwezigheid van glazenwassers-dna. Werkloze jongeren maken hier kennis met de verschillende onderdelen van het vak tijdens een praktijkcarrousel: werken in een hoogwerker, ladderen, omgaan met de rolsteiger, handmatig zemen en telescopisch zemen. Ook zijn toekomstige werkgevers en docenten van SVS-opleidingen aanwezig, het opleidingsinstituut dat de beroepsopleiding Glazenwasser verzorgt voor alle deelnemers aan dit leerwerktraject. Zij kunnen je alles uitleggen over het vak glazenwasser. Tevens zoeken zij hier naar een goede match met een toekomstige werkgever, om je na afloop van het traject een passende stageplek en goede arbeidsovereenkomst te kunnen aanbieden. Ja, dat lees je goed. Op de ladder naar succes biedt je een beroepsopleiding, een stageplek en aansluitend ook nog een arbeidsovereenkomst aan! Waarom zit je nog op die bank?

Jouw profiel:

• 17 tot 27 jaar oud?
  • Lichamelijk fit?
  • Geen hoogtevrees en weerbestendig?
  • Werkloos, in bezit van uitkering, of een NUG-er (niet-uitkeringsgerechtigde)?
Op de ladder naar succes biedt:
  • Een basisinstructie als leerling glazenwasser;
  • Praktijkervaring als glazenwasser d.m.v. een stage onder deskundige begeleiding van een glazenwassersbedrijf tijdens de Laddertjesweken;
  • VCA (veiligheidscertificaat) en IPAF (hoogwerker certificaat);
  • Is er match bij de werkgever, dan heb je een baan als leerling glazenwasser.
  • Coaching vanuit Stichting PlusWerkt en Stichting Nelis.
Lijkt dit je iets? Klik op lees verder en neem dan contact op!

Project: Nelis maakt schoon

Start project: 19-09-2014
Datum volgende werving en selectiedag: 19-09-2014

Nelis maakt schoon! is het werkgelegenheidsproject van Stichting Nelis gericht op de schoonmaakbranche. Nelis maakt schoon! laat zowel jongeren als volwassenen (M/V) toe.

De start van het project bestaat uit een Zwabbertjesdag, een wervings- en selectiedag waar deelnemers kunnen ontdekken of ze geschikt zijn voor een carrière in de schoonmaak. Deze Zwabbertjesdagen organiseren we altijd in samenwerking met de gemeente waarin het project wordt georganiseerd.

Het programma van de Zwabbertjesdag bestaat uit een praktijkcarrousel die alle wannabe-deelnemers doorlopen om te ontdekken of ze de gevraagde werkzaamheden aankunnen, en natuurlijk ook leuk vinden. Dit zijn dezelfde onderdelen die samen de SVS-basisopleiding Microvezel vormen, want dit is de beroepsopleiding die de deelnemers na toelating gaan volgen. De praktijkcarrousel bestaat uit interieurreiniging, sanitairreiniging, moppen en stofwissen. Bij de verschillende onderdelen staan werkgevers klaar die samen met Stichting Nelis de groep evalueren. Ook hier wordt gestreefd naar een goede match met een toekomstige werkgever.

Een Nelis maakt Schoon!-groep bestaat uit minimaal 8 en maximaal 16 deelnemers. Na de selectie voor het opleidingstraject starten we direct met SVS-basisopleiding Microvezel. Deze duurt 6 dagdelen. Op dag 7 is het RAS-examen, dat kort na de laatste lesdag wordt gehouden. De eerste 6 dagdelen wordt er geoefend op praktijkervaring en werknemersvaardigheden.

Gedurende de zes weken die het opleidingstraject duurt, hebben deelnemers dus een dag in de week een lesdag. De overige vier dagen van de week lopen de deelnemers stage, in totaal een maand lang. Uiteindelijk ronden we het hele traject af met een arbeidsovereenkomst van minimaal 6 maanden voor alle deelnemers! Oja, indien een werkgever daarom vraagt, kan een deelnemer ook een VCA-training volgen en daarin examen doen.

Jouw profiel:

• Je bent 17 jaar of ouder;
  • Je hebt een WWB- of Wajong uitkering, of je bent een NUG-er (niet-uitkeringsgerechtigde);
  • Je bent van je tenen tot je kruin gemotiveerd om lekker aan de slag te gaan;
  • Je hebt het liefst al enige affiniteit met de schoonmaakbranche;
  • Natuurlijk beschik je over een goede fysiek en geestelijke gezondheid;
  • Je beheerst de Nederlandse taal goed, of bent bereid daartoe een taalcursus te willen volgen.

Pas je in het profiel? Klik dan op lees verder en neem dan contact op!