Blog Onze avonturen<< Terug naar overzicht

Greenspeed erkent kleur en geeft Nelis een doekje voor het bloeden

17 aug 2016

Effe een lesje scheikunde: het vezelmateriaal van de gebreide- en geweven microvezeldoeken wordt na fabricage gesplitst, de non-woven microvezeldoek daarentegen wordt tijdens fabricage gesplitst. De twee polymeren (polyester en polyamide) worden daarbij van elkaar gescheiden, waardoor de vezel uiteen valt.

Greenspeed is niet zomaar de eerste beste sponsor van Nelis die wat materiaal over de schutting flikkert. Nee, ze hebben als doel om slimme schoonmaak oplossingen te bieden die een positieve invloed hebben op het milieu en…de mens!

Nou dan zitten ze bij ons snor. Wij hebben meer mensen dan geld, dus kom maar op met die spullen. Greenspeed heeft namelijk Ecover (ecologische schoonmaak liquid) ingelijfd en niet op z’n Krims, maar echt met allemaal mensen die blij worden van zo’n schoonmaaktycoon die even de hele wereld veroverd. Nelis is nog een soort trots op het bereiken van samenwerking met de dertiende gemeente in de Lowlanden, maar bij Greenspeed vliegen ze dat standaard in uren naar een van hun kantoren.
We zien al helemaal voor ons hoe zo’n doos dan door een Noord-Koreaanse Nelis wordt opengemaakt, die net als ons van die ontspoorde jongeren uit Pyongyang aan het werk helpt.

Uiteraard bespaar ik u onze polariserende uiteenzetting van hoe zo’n project er daar uitziet, maar u begrijpt Nelis heeft een wereldspeler aan zich gebonden. Een grote brada, een nieuwe mattie die de wereld heeft gezien, die begrijpt waar het om draait, de big picture. We hangen aan zijn lippen. Kijk die spullen glimmen. Trouwens kijk haar glimmen!
Onze Karin staat dus die dozen te ontvangen, terwijl er binnen een groep werkzoekenden staat te popelen om zo weer verder te kunnen met de training on-the-job: ‘hoe maak je bungalows schoon?’. Zonder spullen! We hadden niente. Leuk zo’n stichting, maar er kan niks, er is nakkes en zonder Greenspeed nada. We maakten schoon met kranten, water met uien, kopjes soda, azijn, zemenlappen, dweilen en dat soort dingen. Heel erg 1923. Wel chique met die bretels.

Karin Zwaan: onze Operational President Cleaning Solutions by Innovations, Maintenance & Environment. Kortgezegd: “de Zwaan”. Staat ze daar ineens met al die hightech equipment waar ze al jaren aanvragen voor schrijft naar het hoofdkantoor van Nelis. Ze zit nu nóg stil voor zich uit starend op de bank in die bungalow. We hebben maar gelijk een huisje voor d’r gehuurd, want ze kon zo niet de weg op. Trouwens sowieso lastig zonder die kentekenplaten. Had een van onze jongens geregeld via een vriend van een oom en daar de neef van, die nu dus vast zit.

Attenooije! Wat zijn we blij met ons nieuwe poetsgerei, waarmee we werkzoekenden uit de regio Rotterdam, of beter gezegd, Zuytland Buiten in Simonshaven Zuid-Holland-Nederland aan het werk kunnen schoppen. Ik zie de omgeving van dat Zuytland gewoon al voor me. Frisse lucht, prachtige villa’s met een veranda aan het water, zo’n uitvalsbasis voor uitstapjes in een veelzijdige omgeving, gratis wifi, vismogelijkheden vanuit de tuin en in de nabije omgeving voldoende ruimte voor recreatie. Nu alleen nog zwaaien naar die schoonmakers die met het zweet op de rug in no time zo’n bungalow moeten leren schoonmaken. Als ze geluk hebben nog heuuul veuuul meer bungalows gaan schoonmaken en als ze dan denken dat ze klaar zijn, en er nog een hoop meer doen, kunnen ze misschien ook een keer op vakantie naar Zuytland. Das nog eens toekomst perspectief.

Nou Greenspeed super bedankt voor de mooie mopsystemen, tovermiddeltjes, doeken en vele andere materialen die we voor onze opleiding microvezeltechniek kunnen gebruiken. Hierdoor zijn we veel sneller klaar en wil straks iedereen in de ‘tuinhuisjesschoonmaakbranche’, onze mensen hebben, en dat ze dan zo gewild zijn dat we voor € 95,- per uur gaan outsourcen omdat ze special skills hebben. We gaan gelijk Karin bellen of alles goed gaat daar in Simonshaven.

Laatste tweets

RT @CCPI_BV: #Winterweer in Nederland. Met PreSpec #De-Icer Prills bent u optimaal voorbereid op #gladheid door #sneeuw en #ijs. Meer info:…

3 dagen geleden

RT @Farida__Y: Heb ik mensen in mijn netwerk die in de regio Den Haag in een zorginstelling (verpleegtehuis, bejaardentehuis) werken of die…